Ismerd meg a GTI HÖK-öt: Kutasi Botond

2019.06.11.
Ismerd meg a GTI HÖK-öt: Kutasi Botond
Kutasi Botond gazdálkodás és menedzsment alapszakon diplomázott. Ezután érdeklődése a pénzügy felé fordult, és jelenleg az ELTE GTI pénzügy mesterszakos hallgatója. Botond emellett dolgozik, és az ELTE ÁJK-n levelező képzésben jogot is tanul, miközben a HÖK kasszáját is ő kezeli.

Botond, ha egy szóban kellene kifejezni, hogy miért az ELTE GTI-t választottad, akkor mi lenne az? 

Egy szóban: a hozzáállás, a tanárok hozzáállása. Nálam a korábbi tanulmányaim meghatározták, hogy itt folytassam mesterszakos tanulmányaimat, ugyanis a GTI-n tanító oktatók keze alatt ismerkedtem meg a szakterületünk szépségeivel, kihívásaival. Őszintén szólva fel sem merült bennem, hogy bárhova máshova jelentkeznem kellene. Tudtam, hogy mi az, amit itt fel fognak építeni, és a része akartam lenni. Mesterszakosként vonzó volt számomra, hogy megteremtették a lehetőségét annak, hogy mi, hallgatók össze tudjuk hangolni akár a nappali tagozatos tanulmányainkat azzal, hogy a nagy többségünk már elhelyezkedett a munka világában. Ezt mint leendő gazdasági szakember roppantul fontosnak tartom, hiszen így sokkal nagyobb rálátásunk van arra, hogy az órákon elhangzottak miképpen működnek kint az egyetem falain túl az üzleti világban. Úgy szerezhetünk tapasztalatot, hogy közben nem kell hanyagolnunk az egyetemi részvételünket sem, köszönhetően annak, hogy felismerték azokat az igények, amelyek felmerültek az elmúlt években a felősoktatásban résztvevők körében.

Hogyan és mikor ismerkedtél meg a GTI-s közösséggel?

Voltam gólyatáborban, és nagyon sajnálnám, ha kihagytam volna. Ott rengeteg embert volt szerencsém megismerni, akik révén számtalan pozitív élménnyel lettem gazdagabb csupán az elmúlt egy évet tekintve is. Úgy gondolom, hogy a továbbiakban még többet köszönhetek majd az ott kialakult kapcsolatoknak, barátságoknak. A gólyatábor egy rendkívül fontos eleme az egyetemi életbe történő beilleszkedésnek. Nagyságrendekkel tudja megkönnyíteni mindenkinek az egyetemen töltött éveit, aki részt vesz benne. Kötetlen, oldott hangulatban lehet megismerni leendő csoporttársainkat, szaktársainkat, akiknek hasznos jegyzeteket és információkat köszönhetünk majd a továbbiakban. Ezen túl a gólyatábori csapatvezetőktől számos hasznos információt kaptunk, amelyek ismerete sokszor igen meghatározó lehet. Főleg alapszakos gólyaként kiemelkedően fontos ez, mert nagyon nagy különbség van a középiskola és az egyetem között, aminek az áthidalásában sokat segít a gólyatábori részvétel. 

Feltételezem, hogy ez is befolyásolt abban, hogy jelentkezz a GTI HÖK-be. De ezen kívül milyen motivációd volt még erre?

Mint ahogy az első kérdésre is válaszoltam, itt épül valami új, aminek a részese akartam lenni. Mivel mi vagyunk az Intézet történetében az első HÖK, ezért még inkább inspiráló volt, hogy részt vegyek a működésében. Elképesztően izgalmas folyamat kiépíteni a rendszerünket, folyamatainkat, keresni az utunkat, hiszen ez a helyzet mindannyiunknak új. Persze mint minden kezdet, ez is rázós tud lenni, de azon vagyunk, hogy ebből a lehető legkevesebbet vegyenek észre a hallgatók.

Gazdasági alelnökként mi a legfontosabb feladatod? Emellett hogyan segíted a csapat munkáját?

Gazdasági alelnökként a legfontosabb feladatom a HÖK pénzügyeinek kézbentartása, a fenntartható gazdálkodásunk megteremtése és biztosítása. Az egyetem gazdasági szerveivel való kapcsolattartás. A költségvetésünk összeállítása, annak figyelemmel kísérése. Ha viccesen szeretném mondani, akkor én kezelem a kasszakulcsot. Ezen túl a többi alelnökkel együtt részt veszek az elnökség elé kerülő szabályzatok, illetve más egyetemi anyagok véleményezésében, illetve az alkalmilag előforduló operatív feladatok ellátásában. Továbbá egyike vagyok GTI delegáltjainak az EHÖK Küldöttgyűlésében, amely szerv az egyetemi szintű hallgatói érdekvédelemért felel, annak minden feladatával.

Mi az, ami hétről hétre a szemed előtt lebeg és hajt előre?

Túlélni hétről hétre, napról napra. Viccet félretéve, természetesen a képzés elvégzésén túl elsődleges cél egy olyan közösség megteremtése, amelyben mindenki megtalálja a számítását, aki hozzánk jön tanulni.