Ismerd meg a GTI HÖK-öt: Turcsik Réka

2019.06.19.
Ismerd meg a GTI HÖK-öt: Turcsik Réka
Az ELTE GTI HÖK kommunikációs alelnöke a BME KomMédia (kommunikáció és médiatudomány) alapszakán végzett tavaly év végén. A társadalomtudománytól gazdasági terület felé fordult, most a GTI vezetés és szervezés mesterszak elsőéves hallgatója. Turcsik Réka bár tudományterületet váltott, de a kommunikációról nem tudott és nem is szeretett volna lemondani az ELTE-n sem.

Műegyetemi diplomádat nem gazdaságtudományi területről szerezted. Mit tanultál, és miért váltottál másra?
Az alapszakos diplomámat a Műegyetem kommunikáció és médiatudomány szakán szereztem meg, amely a társadalomtudomány területéhez tartozik. A kar hallgatói döntőrészt gazdasági területen tanulnak, mondjuk tíz ismerősömből nyolc biztosan gazdálkodás és menedzsment vagy műszaki menedzser hallgató volt. Ők általában arról beszéltek, hogy milyen húzós volt egy-egy „vállpü” és „gazdtöri” zh. A képzésem elején még örültem, mert az én szakomon minimálisan voltak hasonló órák. Rengeteg gyakorlatias előadáson, szemináriumon vettem részt gyakori beadandókkal és számonkérésekkel, hiszen tartalomfejlesztés és médiapiac szakirányon végeztem, ami az újságírást fedte le. Időközben rájöttem, főállásban nem feltétlenül szeretnék ezzel foglalkozni, ekkor jött az ötlet, hogy a mesterszakomat más területen és más intézményben kezdjem el. Félretettem a félelmeimet a gazdasági tárgyakkal kapcsolatban, és úgy döntöttem, vágjunk bele valami újba. Az ELTE GTI által kínált lehetőségek pontosan passzoltak az elképzelésemhez: rugalmas mesterszak, tapasztalt oktatókkal egy teljesen új környezetben. 

Sikerült részt venned a GTI gólyatáborában szeptemberben?
Gólyatáborban résztvevőként sajnos nem volt szerencsém ott lenni, hiszen most februárban, a keresztfélévben lettem az Intézet hallgatója, de vendég cikkíróként én is ott töltöttem egy délutánt Zánkán a gólyákkal. 2015-ben gólya, 2017-ben szervező voltam még a BME-n, ami szuper élmény volt, az ELTE-s környezet pedig eszembe juttatta a régi emlékeket. Gólyaként nagyon sokat segített a gólyatábor és az azt követő gólyahét abban, hogy átlássam az egyetemi rendszert, megismerjem az évfolyamtársaimat, és körbejáram milyen öntevékeny körök lehetnének az érdeklődési körömhöz relevánsak. Úgy gondolom elsőévesként minden ilyen és ehhez hasonló rendezvényen érdemes ott lenni, ismerkedni és figyelni, mert az egyetemen már mindenki a maga útját egyengetni. A saját egyetemista éveit könnyíti meg azzal az ember, ha nyitott az új lehetőségekkel kapcsolatban.

Milyen szempontokat vettél figyelembe, mikor eldöntötted, hogy szeretnél a GTI HÖK tagja lenni?
Több tényező is befolyásolt, amiért HÖK-ös szerettem volna lenni a GTI-n. Az egyik például pontosan ez a nosztalgia érzés volt, amit átéltem a gólyatábor látogatójaként. Alapszakon a második félévtől kezdve mindig volt valamilyen egyetemhez kötődő elfoglaltságom, és tudtam, hogy hiába dolgozom most a mesterszak mellett, valamiből szeretném kivenni itt is a részemet. A másik, ami szerintem nem csak engem, hanem az önkormányzat többi képviselőit is motiválta, az szervezet elsősége. Első HÖK-öt felállítani, jogelőd nélkül, óriási kihívás, ami nagyon motiváló tud lenni az ember számára.

Úgy tudom, a kommunikációs vonalat azért nem engedted el teljesen. Mesélnél a mostani HÖK-pozíciódról és a tevékenységeidről?
Igen, a kommunikációs vénámat ha akarnám sem tudnám elengedni. Nem sokat kellett gondolkoznom, hogy mégis melyik terület lenne a leginkább hozzám passzoló. Kommunikációs alelnökként nagyon sok izgalmas, kreatív és szerethető feladatom van. Az elnökséggel és a bizottságommal hónapok óta a GTI HÖK arculatán dolgozunk: a színvilágtól kezdve a logón át a betűtípusig. Az online kommunikációnk nagy hangsúlyt kap, hiszen a közösségi média csatornáin tudunk jelenleg kapcsolatba lépni a hallgatókkal. Van még min dolgoznunk, főképpen, hogy nemsokára megérkezik hozzánk egy új évfolyam, de az eddigiek alapján nagyon pozitívan tekintek a jövőre.

A gördülékeny kommunikáción kívül még milyen célokat szeretnék elérni a következő féléveidben?
Mivel alapszakon nem igazán voltak matekos tárgyaim, ezért elsődleges célom, hogy visszarázódjak a számok világába. Egyébként nagyon szeretnék ősszel TDK-t írni, a témámon már elkezdtem gondolkozni. Nagyon motivál a környezetem a külföldi továbbtanulásra, tehát még az is előfordulhat, hogy egy fél évet kimegyek Erasmusra.